onsdag den 10. februar 2010

Nostalgi og tøsehygge

I et stykke tid har disse gamle ting ligget i Karolines skab - klar til at benene blev lange nok..;) Det er tøj, som min mor syede til mig, da jeg var barn.. Hun påstår altid, at hun ikke kan sy - men jeg synes hun er sluppet ret godt afsted med det - og er helt vild med det applikerede æble.. Den forsøges kopieret på en forestående nålepude..;)


Derudover lavede hun også en frugtpose til mig i børnehave alderen.. Synes den er enkel og fin.. Bemærk blondegardinerne.. Nuser lille detalje.. Det sidste er min barndoms-kop, som jeg fik (tilbage) lige før jul, da der skulle ryddes op.. Det er ren nostalgi og barndomsminder for mig - sammen med min elskede frugtpose..:) Det eneste ærgelige er, at man ikke har mere af de fine røde stoffer, der er brugt...


Efter at ha' længes efter det i 2½ uge var der endelig i dag tid til en "mor og Karoline-hygge-eftermiddag".. Jeg har været hårdt ramt af møder og skole-hjem samtaler de sidste uger, så det har været lidt hektisk. Derfor nød jeg fuldt ud min eftermiddag/aften med tøsen.. Gemalen var sendt til møde så vi tøsehyggede bare.. Der var tid til at bygge med duplo, læse bøger, danse til Kaj og Andrea, kysseri;), grin og lidt kreahygge.. Karoline tegnede, mens jeg fik pyntet lidt på disse æsker - resten blev klaret efter putningen.. Er helt opladet med energi efter sådan en gang kvali-tid..


Så et stort smil og godnat herfra..

2 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne sager, både fra din mors og din hånd. Det lyder rigtig dejligt med tøse-tid. Jeg synes at det er så hyggeligt, at man efterhånden så småt kan komme afsted med, at dimse lidt med sine egne krea-sager, mens lillen kan være optaget af sit.

    Også godnat herfra. Vi faldt i søvn alle tre under putningen af Carla (det er jo hvad der kan ske ;)og nu er jeg lige oppe og lukke lejligheden ned for natten.

    SvarSlet
  2. Hej Mette..
    Hvor lyder det hyggeligt med fælles putning og søvn..;)
    Og du har fuldstændig ret - det er virkelig lækkert at man i højere grad efterhånden kan kreahygge sammen med børnene, om så det er til Bamse eller mens de tegner eller lign..;)
    Ha' en dejlig aften..

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne