fredag den 14. maj 2010

Nyt til sofaen - et styks lappepude..

Jeg har haft endnu en debut - det er fantastisk med fridage, så tiden er der til krea-hygge...
I går aftes gik jeg i gang med min første firkants-lappe-patchwork-pude.. (hvad mon såan én egentlig hedder?)

Da den anden pude, jeg har gang i af sekskanter, er i mange forskellige farver, har jeg holdt denne i de blå toner.. Synes den er blevet helt okay - og står rigtig godt til sofaen - selvom den egentlig var tiltænkt min sorte læderstol..

I processen bev der sendt mange tanker i retning af Helle - kendt for sin kærlighed til blåt... Og må indrømme, at jeg også er vild med det lidt rolige udtryk puden har - især når den skal dele sofa med nogle lidt mere sprælske fætre..

Ha' en dejlig fredag - her er bilen pakket og turen går mod svigerbesøg i Sønderjylland.. Så min hæklepose og kassen med patchworkudstyret er pakket til den 'lange' tur..:)

9 kommentarer:

  1. Manner, hvor er den fin! Den har et dejlig let udtryk, og den oser af sommerstemning:)

    SvarSlet
  2. Nøj, den er flot! Jeg har ENDELIG fået bestilt et patchwork skæresæt og venter i spænding på at det ankommer sammen med en bunke stof fra Stof og Stil - skal også have lavet puder til sofaen, men er i syv sind hvad angår farvevalg - om jeg skal mikse og matche eller holde det i rolige nuancer - din pude er i hvert fald rigtig skøn i de rolige blå farver:)

    SvarSlet
  3. Hej søde Anne,

    Tak for dejlig kommentar inde hos mig, og for tippet om din nye blå pude. SÅ fin, den er blevet. Kan godt forstå, du er glad go tilfreds med den! Jeg er selv meget begejstret for det lidt mere rolige ensfarvede udtryk også, og jeg er super glad for og stolt over at have kunnet inspirere :)))

    Nyd resten af weekenden.

    KH Helle (der knokler løs på specialet endnu...)

    SvarSlet
  4. Smukke blå farvetoner! Jeg er også svag for det rolige udtryk man får ved St farvenuancere, selvom jeg også er vild med de farvelade-blandinger som f.eks Krudtuglens mor er så god til. Men jeg er jo meget en "matcher", ha ha.

    Håber I havde (har?) en god tur til Sønderjylland :) Kh Julia

    SvarSlet
  5. dejlig pude, i skønne rolige nuancer...
    Stine:)

    SvarSlet
  6. Håber I havde en skøn weekend i det sønderjyske!? Giv endelig besked, når I skal herned ad igen - måske vi så kunne mødes til lidt blog-hygge-stof-bytte - kan næsten ikke huske, hvad det var af dit jeg var interesseret i længere, hehe.

    SvarSlet
  7. Hej alle I dejlige blogpiger..
    Tak for ordene..;)

    Julia: Sønderjylland var bare lige en endags tur i denne omgang - så resten af weekenden blev nydt hjemme..:)

    Malene: Det skal jeg nok..:) Kunne være rigtig hyggeligt..;)

    SvarSlet
  8. æhhh atlså hvor er den da bare fin den pude! den kan du godt klappe dig selv på kluderen over :-)

    glæder mig til jeg selv skal i gang med puder til stuen, men det må vente lidt endnu, da eksemenstiden endnu ikke er overstået....

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne