søndag den 26. september 2010

Sengetæppe eller dynebetræk...?

Hm... Nu er jeg nået lidt længere med min weekendssysleri - og så er jeg blevet i tvivl.. Mest fordi manden herhjemme hele tiden har troet, at jeg havde gang i et sengetæppe, mens jeg har haft dynebetræk i hovedet..

Egentlig ville det jo være super fedt som sengetæppe også og fordelen er, at det så pynter hele tiden - og ikke kun, når det lige er dét sengetøj, vi har på.. Men får man det brugt på en juniorseng..?:)
Eller ville det bare være bedst som dynebetræk..


Hvad ville I vælge? Hvad bruger I mest hos jer..
Håber på lidt råd - jeg kan alligevel ikke komme videre før i morgen, da jeg ikke har nok bagsidestof på lager.. Ellers må jeg jo bare lave begge dele..;)

9 kommentarer:

  1. Jeg ville vælge sengetøj, for i en travl hverdag hos os kommer sengetæppet ikke på hver dag. Så er det jo altid en smuk dyne som ligger i sengen og roder:)

    God søndag aften til jer.

    Mette

    SvarSlet
  2. Hmmm... jeg var vild med ideen om sengetøj... men hey sengetæppe, kan jo også bruges som slumretæppe generelt! På picnic, i sommerhus, i bilen, hos bedsteforældren og på sofaen - jeg stemmer for sengetæppe (hvis tiden ikke er til at få lagt det over morgenen, hænger vores ofte bare over sengekanten foldet sammen) :)

    SvarSlet
  3. Det er simpelthen for lækkert - så jeg ville selv have behov for at have det liggende fremme altid :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare flot!
    Uh, den er svær, det vil være lækkert både som senge-tøj el. tæppe;-)
    Skal jeg tage en beslutning bliver det ælle, bælle øh, sengetøj!

    SvarSlet
  5. Hej Anne
    Hm, den er svær, tror du skal lave begge dele. Men jeg tænker da man får det brugt til en juniorseng og ellers pynte det jo bare på kanten som christina skriver.
    Jeg har set i et Boligliv for 5/6 gange siden, at de lavede en sengetæppe, hvor bagsiden var fløjl og der så var en kant rundt med fløjl på forsiden, det var rigtig flot, hvis du mangler en ide til bagsiden.
    det er nogle skønne farver og stoffer du har valgt, men vi deler vist også farve og mønstersmag :o)
    Kh Mette
    PS Er jeg den eneste der sukker efter et bryllupsbillede.... ;o)

    SvarSlet
  6. Nå jeg havde egentlig skrevet en kommentar, men så var "Service Unavailable" så det blev vist slettet..prøver lige igen (hvis det nu dukker op to gange, så ved i hvorfor!)

    Jeg går mod strømmen og stemmer for et sengetæppe...går selv og pønser på at lave et sengetæppe til Oscars seng, så nu håber jeg bare at jeg når det inden fødslen...

    Er spændt på at læse og se hvad valget falder på:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  7. Her hos os, er vi super glade for sengetæppe. Olympia elsker at få det lagt på sin seng. Nu da hun sover i juniorseng, synes jeg at det er meget praktisk med sengetæppe, da hun sidder og leger/læser i den, og så slipper vi for at hun roder rundt i sengetøjet :o)

    SvarSlet
  8. Sengetæppe :)
    Som det så rigtigt er skrevet ovenfor kan du bruge det mange andre steder. På have-picnic, i skoven eller bare som hyggetæppe når det er lidt køligt.
    Glæder mig til at se resultatet med bagside :)
    KH Debbie

    SvarSlet
  9. Tak for hjælp og søde ord piger!! Giv endelig flere tilbagemeldinger;)

    Jeg er stadig i syv sind - men hælder lidt til at lave begge og ellers sengetæppe..:)
    Men er 100x140 ikke for lille til det..? Jeg kan jo godt sætte en vandret række mere på..
    Og næste problem - hvordan laver jeg smartest et sengetæppe..? Noget i midten og fleece bagpå eller fleece imellem forside og bagside..?:)

    Mette Bossow: Jeg lover du får et snarligt smugkig;) Tak for interessen..

    Kh Anne

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne