mandag den 6. december 2010

Den kreative nisse - hæklerier i sokken

I dag er jeg hjemme med en halvsløj Karoline. Ikke så sløj at dagen soves væk, men hygge-sofa-sløj. Det giver jo lidt rum til hækle-tv-hygge og slapperi. I hvert fald indtil jeg afløses af manden og må tage til møder på arbejdet..

Jeg er jo gået lidt kold på de hæklede kager efter en del mislykkede forsøg. Så i weekenden kom fantasien i sving og jeg prøvede mig frem med noget lidt andet i selskab med hæklenålen.
Det er ren freestyle og hver gang jeg blev færdig med en ting, slog det mig, at jeg burde have skrevet  "opskriften" ned til en anden gang..:o)
Så hvad skulle det være?

En pære - frisk og sprød.. Mon det ligner favoritten Clara Friis?

Søde selvplukkede jordbær...

Gulerødder med top - mums!

En mandarin (ja den kræver vist en betegnelse - den er ikke så vellykket;)

Eller måske en æggemad..? Til madkassen..

Jeg er blevet lidt hooked - men mangler også en del ting til krudtuglens julegave-legekøkken. Lidt flere rugbrødsmadder og næste projekt må være noget mad, der kan gå i ovnen eller laves på komfuret... Jeg leger lidt med idéen om noget pizza - men måske jeg burde finde på noget mere sundt også..:o)

Alle tingene lander i Karolines julesok - så det er én af de kreative nisser, vi får besøg af indimellem...

15 kommentarer:

  1. Jaaa.. hvor er du go.. ;)) Da jeg lige knækkede den der freestyle hæklekode, så lå jeg og tænkte i hæklesager og hvordan man vender hvilke masker osv hele aftenen og natten... :) Haha.. måske du også har det sådan.. :))Flot ser det ud.. :)

    SvarSlet
  2. Wauw Anne, du er virkelig blevet god! Og så ovenikøbet freestyle - respekt!

    SvarSlet
  3. Hvor er du god, Anne! Det er virkelig fine sager, som da helt sikkert vil gøre lykke i legekøkkenet.
    Du kan også hækle æg og putte i en tom æggebakke. De er i hvert fald et hit herhjemme - de koges flittigt ;-)
    Håber i øvrigt det lykkedes det med en kage på et tidspunkt, for de er nu også sjove at lege med. Måske du kan freestyle med inspiration i opskriften? Sådan har jeg i hvert fald gjort.

    SvarSlet
  4. woau.. hvor er de bare skønne dine freestyle grøntasger.. Jeg er vild med dem og ikke mindst æggemaden:-) God dag..

    SvarSlet
  5. Jippi! Blir så glad av å se fine heklede små saker :)

    Marit

    SvarSlet
  6. De er så fine -alle tingene. Også mandarinen. Den er slet ikke tosset!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  7. Man bliver helt glad i låget af at se på dem
    Tina :-)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle skønne sager :)
    du er da blevet total sej til det!

    SvarSlet
  9. Ehj, hvor er det blevet super godt! Jeg har selv en milliard undskyldninger for ikke at lære at hækle efter de første mislykkede forsøg, så jeg har stor respekt for dine kreationer... ;o)

    God bedring med Karoline

    SvarSlet
  10. Wauw, Anne. Jeg er virkelig imponeret! Super godt gået.
    Havde du mon fået min maíl med billeder eller skal jeg sende den igen?

    SvarSlet
  11. Super fede. Godt gået og så enda free style. Spændene hvad fatasien ellers kan byde på..

    SvarSlet
  12. Respekt - super godt free stylet

    SvarSlet
  13. Rakel: TAK for det;) Ja - de der tanker om masker maser sig på ret ofte for tiden:) Forstår bare ikke at kagerne kan drille så meget i forhold til:)

    Anne: Tak søde Anne! Øver mig;)

    Louise: Tak:) Hun er allerede ret vild med pæren og gulerødderne - vi andre må få de små jordbær;) Æg er da en super idé - straks skrevet på listen.. Og jo kagerne skal snart ha' et forsøg mere - det nederlag gider jeg ikke ha' siddende;)


    FruHansen: Tak skal du have;)

    Marit: Jeps;) Også mig - er selv ret glad for gulerødderne - elsker farven;)

    Malene: Tak for det..:) Især for ordene om mandarinen;)

    Tina: Tak..:)

    Vibeke: Thanks:) Er i hvert fald blevet hooked;)

    Maiken: Takker..Det må du ha' kastet dig ud i igen:) Det er så hyggeligt..;)

    Malene: Tak for det:) Vil du sende mail igen? Nu har jeg tømt lidt ud i indbakken...:)

    Frk. Ranke: Tak for det:) Der skal i hvert flere madder på banen..

    Westmose: Tak for det Mette!;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  14. Så har jeg sendt dig en ny mail. Du må lige skrive, hvis den heller ikke kommer frem.

    SvarSlet
  15. Orv, sikke nogle fine hæklerier. Gad godt den kreative nisse kom på besøg hos mig :)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne