tirsdag den 25. januar 2011

På tide patchwork...

Søndag aften gik også i selskab med symaskinen - og jeg fik langt om længe et projekt færdigt, som har været ufattelig længe indervejs.
Det drejer sig om mit patchworkprojekt som jeg gik i gang med i maj... (hvem sagde lang proces;) Siden november har selve patchworkstykket faktisk ligget færdigriet i sykurven. Mest fordi jeg ikke lige kunne overskue hvordan næste skridt skulle være.
Men nu er det endelig blevet til et produkt!


En pude til den pudetrængende sofa. Med varm gul bagside - og en lilla lynlås.. Jeps! Jeg har syet min første lynlås i..:) Kunne godt have brugt en vejledning - men den virker og ser nogenlunde ud - så det er vist mission accomplished.  Det må trænes på flere puder!
Manden har faktisk erklæret, at jeg godt må fylde den store sofa med farverige, hjemmelavede puder. (og med dét grønne lys er det jo bare at komme i gang)

Ellers nyder jeg at være færdig med ugens samtaler - og i dag rent faktisk at få 1 time med min lille krudtugle.. Og så nåede jeg i pausen mellem undervisning og samtaler at trykke på "køb"-knappen hos Telmore, så der snart lander en længe ønsket luksusting hjemme hos mig..;)
Ha' en dejlig aften..

29 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet lækker. Der er virkelig noget over at krydse et UFO af listen!

    Spændende cliffhanger med luksustingen der...er det mon en iPhone eller iPad?

    SvarSlet
  2. Ih hvor er den LÆKKER - LÆKKER LÆKKER LÆKKER:)

    Jeg vil også gerne lave en pude og den er også på to do liste - vi må se.
    Et sommer projekt:)

    Den er rigtig fin Anne - skønne farver:)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare blevet en utrolig fin pude. Får helt lyst til at lave en selv, men har en del halv færdige projekter som vist skal laves færdig inden.
    Ja en vejledning på isyning af lynlås kunne jeg også godt bruge.
    Glæder mig til at se de næste puder som kommer til at pynte jeres sofa.
    /Mette

    SvarSlet
  4. Jamen hold da op hvor er det en lækker pude, Anne!
    Og tillykke med dit første lynlås projekt, det er en dejlig fornemmelse når det lykkedes med de krabater :)

    jeg gætter på at posten kommer med en IPhone :)


    KH Vibeke

    SvarSlet
  5. Hvor er den skøn ...tænk at sommer kan komme i form af en pude!

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare flot!Og dejlig at du endelig fik der færdig:)

    SvarSlet
  7. lækker pude i dejlige farver :)

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare fed. Jeg har lige lavet 8-kanter i to str. Vi skal på en laaaang ferie om lidt og tænkte at de skulle med til aftenhyggen. Men nu må vi se hvor hurtige de bliver færdige..:-)

    SvarSlet
  9. Den er så fin den pude ;) Og mon det er en Iphone, du venter på ;o)

    SvarSlet
  10. Lækker, lækker pude, og skønt at du har fået grønt lys fra manden, til at fylde sofaen med endnu flere af den fine slags :)
    Men en enkelt pifter jo også helt vildt op..

    SvarSlet
  11. Den var da i hvert fald værd at vente på:) Den er SÅ fin!

    SvarSlet
  12. Den er da blevet fin på trods af den lange proces. Lynlåse kan også volde mig problemer. Men øvelse gør mester. Du patchworder da bare nogle flere puder ( smil)
    Kh jeannet

    SvarSlet
  13. Ih hvor fin den er blevet Anne :) Flot arbejde... Opskrift på vest findes her: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Haekling/2008_51_Til-mor-og-barn.aspx

    :)

    SvarSlet
  14. Den er bare helt overvild fantastisk!!!! Superflot arbejde!

    SvarSlet
  15. Åh, det er så fedt at få færdiggjort et kreaprojekt - og især hvis det har været længe undervejs! Og puden giver helt sikkert et fint farverigt blikfang til sofaen.

    Ida, der har bloggen Midtimellem, har lavet den fedeste grå pude med gule knapper a la Hay, så hvis du vil blande stilene synes jeg du skulle tjekke den ud.

    Luksusting; Det lyder lækkert! Er selv ved at tjekke smartphones ud, da min gamle nokia er ved at give op... Glæder mig til at se og blive inspireret af dit køb. ;o)

    NB: Her bliver rom heller ikke bygget på én dag. ;o)

    SvarSlet
  16. Hvor er den fin...dejlige farver lige til at blive i godt humør af...har også længe haft ønske om at lave en men jeg syer bare ik særlig pænt, når jeg syer i hånden, så projektet blev hurtigt pakket langt væk...måske jeg snart skulle forsøge mig igen...

    SvarSlet
  17. Den er blevet rigtig fin Anne. Og tillykke med din første "lynlåsisyning".

    Mit patchwork ligger bare også og venter på at blive monteret - har ligget siden august.

    Uha spændende hvad Telmore sender dig:-)

    Go dag til jer

    SvarSlet
  18. Wow, verkligen superwow vad du är duktig.

    /Mia :)

    SvarSlet
  19. Den er virkelig utrolig flot...dejlig farve kombination - minder mig om forår;-)

    Og med hensyn til gamle projekter som er ufærdige...så er det altid bedre sent nd aldrig:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  20. Å men hvor blev den skøn.

    SvarSlet
  21. AH, nydelig nydelig!!! Herlige farger:)

    Marit

    SvarSlet
  22. øj den er bare blevet flot.
    Er der noget bedere end at slænge sig i en sofa fuld af hjemmegjorte puder, kan godt følge din drøm ;) ville også gerne gå pude amork herhjemme, men har ikke helt fået grønt lys endnu.

    Kh Sara

    SvarSlet
  23. Jeg er simpelthen SÅ vild med den pude-endnu et 2011 projekt føjet til listen-tak for inspirationen:-)

    SvarSlet
  24. Iiih hvor er den blevet fin..jeg er også så glad for min (som i øvrigt kunne være søster til din)..http://madebymiahansen.blogspot.com/2010/10/patchworkpude-endelig-frdig.html
    Glæder mig til at se flere puder...
    KH Mia

    SvarSlet
  25. Hvor er den bare blevet flot, skøn sammensætning!!
    Kh Mette

    SvarSlet
  26. Ej, hvor er den flot - helt fantastiske farver!
    Godt gået, Anne!

    SvarSlet
  27. Hvor er du god, og det er manden også;)

    stine:)

    SvarSlet
  28. Hvor er den fin, Anne. Jeg har også længe taget tilløb til at forsøge mig med en pude i patchwork sekskanter, så i går gik jeg i gang.
    Og det der med en lynlås tror jeg faktisk jeg vil forsøge mig med også. Det havde jeg slet ikke overvejet, før jeg så dit indlæg.
    Super flotte farver :o)
    Kh. Lonni

    SvarSlet
  29. Flot pude Anne! Skynd dig igang med flere..
    Mon det er en lille smartphone der snart ligger i din postkasse?!

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne