onsdag den 13. april 2011

SYMASKINEHJÆLP.... Og duer 'Brother' til noget..?

Ja når man ikke kan være så aktiv og kreativ, så kan man jo drømme og shoppe.. Altså på nettet - tro mig det har været svært at forårsudstyre datteren udelukkende ved hjælp af netshopperi..!! Sko er altså ikke det nemmeste at shoppe på Gefühl..:o)

Nå til sagen.. Noget af det jeg længe har drømt om og gerne snart vil ha' i hus er en ny symaskine og ikke mindst en overlocker.. Jeg skal jo ha' noget at lege med (udover baby), når jeg skal på barsel - og forhåbentlig inden, hvis kroppen gider..

Min tanke har hele tiden været en Bernina overlocker og måske en Pfaff symaskine - gerne brugt..Men mit budget er ikke skyhøjt, så jeg har været meget i tvivl. I dag har jeg snakket med et par symaskinemænd og deres mening er, at jeg enten skal have en brugt Pfaff - af den gamle slags - eller op i modellerne til mere end 8000,- for at de er gode (og det har jeg ikke til) - og Bernina er god, men at Brother er lige så god..
Så et bud fra deres side er, at begge skal være Brother. Deres (selv lidt billigere) modeller kan klart matche Pfaff - og som overlocker kan den det samme som Bernina..
Modellerne de snakker om er NV10/NV30 og 3034..

Billedet er lånt lige her
Men men men jeg kender bare ikke mærket, har ikke prøvet det og kender ikke nogen, der syer på Brother.. Er der nogen der kan hjælpe..?

Eller har et andet godt bud på modeller til en let øvet sy-tøs, som mest skal sy til hus-, børne- og gavebehov..?
Kan disse modeller 'nok'..? Jeg vil jo ikke investere, hvis det ikke er holdbart..:o)

Håber I kan hjælpe - jeg har jo ikke lige mulighed for at rende rundt til en masse forskellige og teste..

14 kommentarer:

  1. Hej jeg har også lige talt med en masse forskellige symaskinemænd. De siger at Bernina 210 er den man vil have. Den koster så ca. 5-6000kr. Det havde jeg ikke råd til, så jeg havde næsten også besluttet mig for en pfaff, men så fandt jeg ud af at Husqvarna emerald 118 er en super stærk og holdbar maskine, der kan det man skal bruge til husbehov, det er sådan en der ofte købes til skoler og sykurser, så der endte jeg. Jeg fik den til 2500kr. hos en online butik, der har sæde i Tilst

    SvarSlet
  2. Hej Anne.

    Først og fremmest tillykke med at i venter en lillesøster eller lillebror Ü

    Jeg har selv en Brother overlocker 3034D, jeg har haft den siden oktober 2009 og den har været brugt virkelig flittigt og der har overhovedet ikke været nogle problemer med den, den spinder som en mis. Jeg kan klart anbefale Brother.

    Kram Maria

    SvarSlet
  3. Ja sgu - det der er min symaskine. og jeg knus elsker den.. og du bliver så glad for ikke at bruge pedalen! Kram fra C

    SvarSlet
  4. Brother er lillebror til Bernina

    SvarSlet
  5. Jeg har også en brother symaskine og den fungerer helt upåklageligt. Den kan rigeligt til husbehov og der har aldrig været noget galt med den.

    SvarSlet
  6. Grunden til at bernina er dyrer end andre er, at bla. griber og skytte er i metal, hvor alle andre kører plast (med undtagelse af en ny pfaff pro 1100.)Og styrken i maskinen er bare super, nålenedslag osv. Du får ikke meget stærkere maskine end bernina, men andre kan sagtens gøre det. Jeg kender ikke denne Brother, så tør ikke udtale mig om den. En gammel pfaff ville også være ideel, da de gamle maskiner også er metal opbygget. Kunne også være en gammel singer. Ved brugt, gå efter ældre modeller med metal griber/skytte, ved ny, køb ikke for billigt (= bras).

    Det er ikke helt nemt, da alle har en favorit, men ved bare fra mit arbejde, at det er de billige modeller, som oftest bliver kasseret.

    SvarSlet
  7. Jeg har Brother i både overlocker og symaskine. Det er de eneste maskiner jeg har haft, som der aldrig har været bøvl med. Nu jinxer jeg dem garanteret, men (7-9-13) de har virkelig kørt meget, helt problemfrit!

    SvarSlet
  8. det er lige præcis den maskine jeg har....
    eneste ulempe er at man bliver så fandens dårlig til at tråde nålen manuelt, hvis fjederen i nåletræderen hopper af (hvilket min har gjort 1 gang)

    SvarSlet
  9. Kære Anne¨

    Kører også på Brother! Startede på en NV 200 og nu en Innovis 600 man bliver jo mere kræsen med tiden ;-)) MEN du handler sikket hos Guldager?
    Så et lille tip på farsdag har de altid late night og SUPER tilbud herrene derinde bliver helt særlig handels glade ;-)) Fik min som udstillingsmodel laaangt under prisen og med deres 2 års garanti? Jeg har aldrig haft problemer med brother..ltså kun i dag, den kunne ikke lave knaphul på strudels punge uden at gå i hak... men det må altså skyldes noget andet ;-)) Sååå kan kun anbefale dig Brother og især Guldager de kører den GODE stil!

    KH

    SvarSlet
  10. Åh, det vil da være dejligt med en opgradering, nu hvor du skal i gang med babytøjet snart. :)

    Jeg har Pfaff Select 3.0 symaskine og Bernina 700D overlocker. Virkelig gode maskiner begge to, og så har jeg fået dem til en go' pris. Prøv at tjekke Kjærgaard Symaskiner ud (www.symaskine.dk). De har forretning i Aalborg og Hjørring, men sælger rigtig meget over nettet og har fantastisk godt priser+service på både brugte og nye symaskiner. Kener folk fra hele landet der har købt maskiner hos dem. Bare et lille fif herfra, så du kan få pengene til at strække... :)

    SvarSlet
  11. Faldt lige over denne her http://www.dba.dk/symaskine-brother-nx-200/id-73267888/ det var den jeg startede med ;-)

    SvarSlet
  12. Sikke en DEJLIG blog du har dig og mange gange tillykke med jeres kommende barn, hvor er det skønt!! Min kæreste og jeg går selv og planlægger baby :)

    http://cam-stardust.blogspot.com/

    SvarSlet
  13. Hei, jeg kjøpte meg en Brother Innovis 50 i november da jeg trengte ny maskin på dagen og jeg er ganske godt fornøyd med den. Betalte 5000 NOK for min.

    Det eneste jeg misliker med den er at trådendene har en tendens til å lage en krøll når man syr fram og tilbake når man starter å sy. Ellers er jeg veldig fornøyd med at man kan justere sømhastigheten og sy med den uten pedal..veldig praktisk når man skal sy pyntestiklinger. Og at man kan velge om nålen skal stoppe oppe eller nede i stoffet. Ellers har jeg bare brukt rettsøm og sikksakk.

    Lykke til med valget!

    SvarSlet
  14. Hej.. :-)

    Jeg har Bernina 240 symaskine og Bernina 700D overlocker og begge dele fungerer bare i top.
    Prøv som Maiken foreslår at snakke med Kjærgaard Symaskiner. De ved hvad der er bedst til hhv. øvet og nybegynder.
    Fordelen ved Kjærgaard er også, at de køber stort hjem og derfor kan sælge til særdeles fornuftige priser.
    Hvis du skal sy børnetøj, er en overlocker uundværlig. Jeg er bare SÅ glad for min :-)

    Vi glæder os til at høre hvad du vælger :-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne