mandag den 20. juni 2011

Lille tvivl..

om navnemærker..

Jeg vil så gerne ha' bestilt nogle "navne"mærker at sætte på de ting, jeg laver - ikke fordi jeg skal til at sælge. Men fordi jeg synes, de giver et fint sidste finish og jeg syer en del gaver for tiden..:)

Men jeg er meget i tvivl.. Længe - også før blogtiden - har jeg haft det samme navn i tankerne. Det er selvfølgelig også det, som min blog oprindeligt hedder. Nemlig Æblekinder. I sin tid - længe inden jeg selv lavede en aktiv blog - lagde jeg mig fast på aeblekinder.blogspot.com og oprettede den.. Efter et stykke tid som blogger fandt jeg dog ud af, at endnu en blogger benytter det navn - bare stavet på en anden måde.

Men jeg kan bare ikke helt komme væk fra det - og har afprøvet forskellige varianter og på forskellige sprog. Æ'et er jo lidt træls i en webadresse, men mon ikke det er lige meget..
Er det dumt med alle disse tanker om det? Hvad ville du gøre..?


Den oprindelige idé er: Æblekinder

De varianter jeg har tænkt på er:
Frøken Æblekind
Søster Æblekind
Lille Æblekind
Frau / Fräulein Apfelbacken (ELSKER tysk - men måske minder det lidt for meget om den kære Apfelstrudel;)
Apple cheeks eller Joues de pommes (men er nok mest til et dansk 'navn')

Jeg arbejder videre med idéerne - også dem, der ikke lige ligger tæt op ad æblekinderne - men er den glade modtager, hvis du ligger inde med et godt forslag..

Ha' en dejlig mandag..

13 kommentarer:

  1. Dit blomsterbillede passer til Frøken Georgine, Frøken Dahlia.
    Hvad med en æblesort, fx. Fillipa, Rød ananas, Belle de Boskoop.
    Annchen er godt og særligt. kan laves til Ann, and, Gummiand, Rubberduck.
    Æblekinder - choppy cheeks.

    Hilsen Kisser Laptern, som har en masse mærker, der står Kirsten Gisbøl på...

    SvarSlet
  2. Hi hi, ja jeg elsker jo også bare tyske ord:)
    Altså jeg synes, at Annchen er så fint, men jeg vil umiddelbart tro, at det måske ikke er alle, der udtaler det rigtigt? Jeg synes, at du skal følge din mavefornemmelse, og hvis den siger æblekinder, så tag det! Og hvis du vil ha' en sparringspartner omkring tyske ord, så siger du bare til - jeg har mange yndlingsord:)

    SvarSlet
  3. jeg kan også godt lide de danske navne, men jeg synes faktisk at "Apple cheeks" er rigtig fedt!

    Jeg ville helt klart finde et andet navn, når der er en anden der bruger det samme :D

    Held og lykke med navnefinderiet!

    SvarSlet
  4. Helt klart søster æblekind, der er jo ikke noget som et "sisterhood";0)

    SvarSlet
  5. Hej Anne
    Ja jeg er jo vild med dit nuværende navn:)
    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  6. Jeg har altid syntes at æblekinder passede perfekt til dig! Men det gør annchen på den anden side også.. Nu har man ihvertfald vænnet sig til det. ;o)
    Jeg tror jeg ville skrive Annchen hvis det var mig. Da det andet jo på sin vis er taget. Ellers kunne du jo måske spørge om lov ved den anden æblekinder til at lave mærkater til privat brug under det navn. Men hvem havde først en blog med navnet? :o)
    Mvh. Julia

    SvarSlet
  7. Jeg synes den tyske version er smuk :-)

    SvarSlet
  8. Jeg er helt sikkert den forkerte at spørge for I min skuffe ligger omkring 100 pivdyre mærkater, som jeg ikke bruger, da navnet Lillei ikke er "det rigtige". Så nu har jeg bestilt nye med nyt navn, men det er altså hemmeligt lidt endnu.

    Summasummarum. Jeg forstår virkelig dit dilemma og håber du finder en god løsning. Mit råd er, at du skal vente med at bestille indtil du har den rigtige mavefornemmelse.

    Har by the way lavet et liberty fejlkøb af lilla pepper over ebay, hvis du er interesseret? Kom nemlig til at købe præcis den samme som jeg i forvejen havde. Tsk tsk. ;)

    SvarSlet
  9. ÆBLEKINDER... det er så lækkert... Anne skal du ikke med til baby blog træf? Vi vil have dig med!

    SvarSlet
  10. Æblekinder, Søster Æblekind, Æblemoster....

    Se iøvrigt min fine Give away...

    Kh Stina
    Boligballaden

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Jeg synes Annchen er dig og din blog... har faktisk ikke rigtigt lagt mærke til din webadresse, tsk. Det siger vel egentligt mere om mig end om dig, hahaha! ;)
    Hvis det nu skal være noget med æble - hva så med; "pink Lady", "golden delicious", "Belle de Boskoop" eller "Filippa Anka".....?!
    Bare et par ideer, men der er faktisk mange fine æblenavne ;)
    God søndag
    T

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne